Året 2010











Januari


- Början av månaden sög stenhårt
- Fick reda på att jag skulle flytta till Torpa
- Jobbade på Velvet/Häxan
- Hade inte mkt till liv förutom jobb
- Va sjukt glad över att mina vänner är dom bästa <3


Februari

- Flyttade in till Torpa :D
- Firade Therese födelsedag på NGIS
- Slutade på Velvet
- Började jobba som frukostvärdinna på Hotel Savoy/Sofiehof
- Skaffade mina söta underbara kissemissar :)
- Årtalsfest på NGIS :D (5 brudar, pink ladies - Sjukt kul)
- Va i Stockoholm, globen och kollade på Rammstein!!
- Bästaste sötnöten fyllde år och detta firades med utgång



Mars

- Jobbat
- Festat
- Sovit
- Utgång med Ylva på vardagar :P
- Haft en nära döden upplevesle med bilen
- Tränat Fotboll
- Fest på NGIS för att fira Emma :D
- Segsöndagar i soffan med Alex


April

- Hade en "lätt förkylning" i blind tarmen :P
- Hade en sjukt rolig påskhelg med massor av glada människor, alkohol och skratt
- Tog med mig Ylva för att hämta sommardäck.. Två nötter i högklakcat som ska få ner 4 sommar däck från vindsförådet!! haha, behöver inte säga mer :P
- Spelade Bowling med Alex och Jenny, och det va minst sagt en hum underhållande kväll ;)
- Min ena bäbis pissade i min säng =/ haha!!
- Fotbolls matcherna började
- Blev kallad häxa av en 80-årig gubbe
- Tabergsmilen 2010,  Samlaget!! haha.. Fick 16 pers att hjula och 1 till att lägga sig på spåret :P
Det tog oss bara 7,5 timme att genomföra denna mil :P haha!
- HV71 tog SM-guld och det firades alabama :D
- Restaurangbowling, och det slutade som det brukar sluta när alla restaurangare festar ihop :P
- Bråkade alabama på jobbet.


Maj

- Va på Stubbarace
- Energinivån på Pernilla va låg väldigt låg..
- Firade att Fidde och Pe hade kommit hem från en låååång resa..
- Åkte till London för att fira Mammis födelsedag :D Och heeej vilken resa..
- Blev stoppad av polisen med 1 person för mkt i bilen. (a det gick bra, inga böter här inte)
- Firade Emelie med Partaj!!


Juni

- Vrider hela mitt knä och blir hoppandes på kryckor i några veckor
- Blev sjukskriven hela juni
- Blev mkt sittandes i solen
- Spelade mkt brännboll (Eller jag spelade inte, ja va domare :P)
- Va sjukt sur för att jag inte åkte till Sweden rock
- Min rosa digitalkamera dog RIP
- Kryssning med mor. Säger bara Herregud!! ALL IN. jägermonster - blinkande isbitar - gärtat
- Tältning och lägereld med underbara :)
- Firade Mids-ommar i Istanbul.. Soniphere! Oh ja! ännu en sjuukt resa med min mor.
Rock club, johannes (mohamed), Tolga, borttappade väskor och grym musik!



Juli

- Solades en hel del i bondstorp
- Började jobba igen
- Gjorde en Magnet röntgen
- Slog sönder mitt handfat
- Började jobba på Bryggeriet på Piren (jag som hade sagt aldrig mer piren, hihi)
- Jobbade som en tok
- Åkte till Stockholm en vecka för att jobba på Scandinavian Masters.
Ja det är ju också en resa för livet, Pernilla och Anton i Storstads livet :P haha
- Fick reda på att mitt korsband i knät va delvis eller helt av och att jag hade en spricka i minisken.


Augusti

- Åkte till Tyskland med sötnöten och mor. HediePark, fest i fönstret och liiiite alkohol!! :) hur bra som helst
- Slutade på sofiehof
- Hade ingenaning om vad som skulle hända med min lägenhet
- Åkte en vecka till mitt älskade Marmaris med Mor och Katarina ..
Kan skriva hur mycket som helst om resan men säger bara, Lööv lööv löööv
- Va trött på livet och hade bestämt mig för att dra från stan



September

- Gick till Tandläkarna för första gången på flera år :P (nej hade inte ett ända hål)
- Va på Ullared med Ylva och Kikki och spenderade onödiga pengar ;)
- Valet va och alla va hysteriska , haha
- Va på Sigges loge och kollade på Björn Rosenström (Chaffis va ja dessutom)
- Fick reda på att jag va tvungen att operera mitt knä (och att det skulle hända tidigast år 2011)
- "Personal fest" för alla på Piren, och ja det spårade ut som vanligt med Restaurang folk =P
- Började jobba i Habo efter att Piren stängt


Oktober

- En dag när jag kom hem hade mina katter Rivit ner mina underbara favorit lampor så dom låg i tusen miljoner små bitar över hela golvet (Det va ju typ tår i ögat)
- Jenny och jag hade date på Twin med 3-rätters middag! En urbra kväll
- Ylva och Jag åkte runt i flera timmar och va bara allmänt störda för att ladda upp batteriet i min bil :)
- Va i Göteborg och kollade på Volbeat! Helt underbart
- Firade min födelsedag med fin fina människor <3
- Köpte mig för första gången en riktigt vinter jacka :D
- Hade Sägja kvällen med Ylva! Otroligt roligt :D
- Läkarn ringer Tis den 26 och säger att jag får en operation... 27 om ja vill
- Operarar mitt knä och blir hoppandes på Kryckor i 4 veckor och får en skena över heeeela benet i 6 veckor. ville avlida där ett tag..
- Va på sabaton i huskvarna! Hur grymt som helst (även att jag fick stå längst bak och va nykter för jag prec hade opererats.. (ja jag vet att det inte va det smartaste att gå på konsert dagen efter operation) men jag ville)
- Blev sjukt deprimerad av att sitta hemma.



November

- Blev beroende av att spela Crash Bandicot med Ylva
- Hade en väldigt trevlig och mysig kväll med Cattan <3
- Va på fest hos Lollo för att fira hennes födelsedag
- Va på Fotbolls avslutning med Laget. Kändes ju rätt hemskt att det va det sista man gjorde tillsammans
- Va i Söderhamn hos Anna och hade en helt underbar helg <3
- Hade en spelkväll med Ylva, Pierre och Emil där Ylva och Pernilla visade vart skåpet ska stå =P
- Alex skapade spotanfest hos mig som slutade riktigt bra
- Hade en mys mysig frulle med Alex och Thess när vi surade över att vi inte kunde åka till Ullared :P
- Blev i slutet av månaden väldigt mysigt ;)
- Hade en najs som tusan kväll med god mat, spel och Alex - Dessan - Suss
- Blev tillsammans med min underbara Pierre
- Åkte till Ullared med Alex, Thess och Ylva... (spenderade faktiskt bara pengar på saker jag behövde)
- Va på Harry-Potter på bio med Ylva och Sissi (läängtar till sista delen kommer)


December


- Hade väldigt många mysiga dagar med min älskling <3
- Fick ett ryck och kastade skenan och slog klackarna i taket en vecka för tidigt :P
- Fixade alla mina julklappar redan i början av månaden !! bra av mig =)
- Fick ta bort min skena och körde en ALL IN hela den helgen :P haha!
- Va hos Thess på en galen tjej :D Underbart
- Min Dator crashade!! Så va tvungen att köpa mig en ny..haha en liiten söt rosa blev det ;)
- Jag och Alex körde en All in på Olles =P haha (det menas med att alex dansade heeeela kvällen)
- Va på Restaurang fest på Harrys! Ur kul att träffa alla gamla jobbarkompisar :D
- Hade uppersittar kväll hos Mor <3 Ytterst trevligt
- JULAFTON! och tydligen hade jag varit snäll år 2010 för fick underbara klappar :D
- Juldags utgång, och den blev urartad . haha!
- Alex och jag körde en handla dag inför nyår! Shiiiit va greejs det blev! haha
- Va hos läkarn och fick reda på att nästa operation blir 13 januari
- Åkte till Dalarna för att fira Nyår med ett helgalet gäng <3 Underbart, underbart och underbart :)












Tänkte slänga in lite bilder, men har ju inga på datan och orkar inte riktigt hämta den andra hårddisken :P hoohoo så det blir bara text ;D


Ja så vad blir summan av kademumman!!
Hmm året har väl minst sagt gått upp och ner..
Meen det är ju inget jag behöver sitta och fundera på nu såhär efter
Utan nu är det nytt år med nya möjligheter och då tar vi nya tag!!
Hiiihii!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0